Aboutceylon Online

sinhala news
Email Us – [email protected]

වසර 6500කට පෙර ශ්‍රී ලංකාවේ පරිඝනක යුගයක්

සමාජ මාධ්‍යය ප්‍රචාරණය

වෙස්සගිරි ශිලා ලිපියේ විස්තර වන ආකාරයට තිසා වැවේ බැම්මට පහළින් පිහිට ඇති පොකුණු කිපයක් එම පොකුණු වලට ජලය ගෙන යන ගඩොලින් තැනු ඇළ මාර්ග ද අනුරාධපුර රජවරුන් පරිභොජනය කළ උයන මගුල් උයන හෙවත් රන්මසු උයන ලෙසය.

මෙය අක්කර 40 පමණ ප්‍රදේශයක් පුරා පැතිරි තිබූ උයනකි. රන්මසු උයනේ ව්‍යාප්ති ප්‍රදේශය ගැන අවධානය යොමු කිරිමේදි මෙහි උතුරු දෙසින් මිරිසවැටි විහාරය දක්වාද, දකුණු දෙසින් ඉසුරුමුණි විහාරය දක්වාද, බටහිරින් තිසා වැවේ වැව් තාවුල්ල දක්වාද, විසිරි පැතිරි ඇති බව වංශත්තප්පපාශිණිය (මහාවංශ ටීකාව ) සදහන් කරයි.

නැගෙනහිර ප්‍රදේශයේ කිසිදු අරාමයක් නොතිබු නිසා රන්මසු උයනේ ව්‍යාප්තිය වැඩි දුරටත් නැගෙනහිර ප්‍රදේශය කරා පැතිරි ගිය බවට පුරාවිද්‍යාත්මක නටබුන් සනාථ කරයි. රන්මසු උයනේ මුල් තත්වය පාදා මතු කර ගැනිමට අසීරූ වී ඇත.

අද සමහර පෙදෙස් ජනී ජනයාගේ පෞද්ගලික ඉඩම් බවට පත් වි ඇත. රන්මසු උයනේ සමහර ගොඩනැගිලි කැණීම් මගින් සනාත කර ගැනීමත අපොහසත් වී ඇත. මෙහි සැලැස්ම නිර්මාණයේ ආරම්භය කවර දවසක සිදු වුවාද යන්න අවිනිශ්චිතය. නමුත් පුරා විද්‍යඥයන්ගේ අදහස වන්නේ මෙම උයනේ ගොඩනැගිලි බොහෝමයක් ක්‍රි.ව 9 -10 සියවස් වලට අයත් වූවක් බවයි.

උද්‍යනයේ සැලැස්ම අනුව මෙහි ඉදිකිරීම් කලින් කලට ක්‍රමිකව සිදුවී ඇති ආකාරයක් දැකිය හැකිය. කෙසේ නමුදු මෙම උයන දේවානම්පියතිස්ස රජ්‍ය සමයේ සිට අනුරාධපුර රාජධානියේ අවසානය දක්වා රජ්‍ය හෙබවූ රජුන්ගේ විනෝදකාමි ජිවිතයේ සුඛවිහරණය සදහා භාවිතා වූවක් බව වංශත්තප්පපාශිණියේ සහ පුරාවිද්‍යාත්මකව තහවුරු වී ඇත.

එච්. සී.පී. බෙල් මහතා මේ පිළිබඳ සඳහන් කර ඇත්තේ, විශ්වයේ චිත්‍රයක් ලෙස ය. මහාචාර්ය බණ්ඩාරනායකයන් බෙල් ගේ මතයේ ම පිහිටා සිටිද්දී ,වෙනත් ග්‍රහ ලොවක ජීවින් හා සම්බන්ධකම් පවත්වන්නට මේ විශ්ව චක්‍රය (Star gate) භාවිත කරන්නට ඇතැයි ඇතැමකුගේ මතය විය.

එහෙත්, පුරාවිද්‍යා අධ්‍යක්ෂ ජනරාල්, මහාචාර්ය සෙනරත් දිසානායකයන් මේ පිළිබඳ කළ පර්යේෂණය, එකී මතය අභියෝගයට ලක් කළේ ය. රන්මසු උයනේ නොගැඹුරු ලෙන වූ අංක 34 ලෙන් බිත මත කොටා ඇති විවිධ සංකේත රටාවලින්, තිරස් හා සිරස් රේඛාවලින් යුතු වූ මේ චක්‍රය, හුදු භාවනා කිරීම උදෙසා යොදා ගන්නට ඇතැයි එතුමා ප්‍රමාණවත් සාක්ෂි සහිතව පෙන්වා දෙයි.

ගල් මුහුණතෙහි විශ්කම්භය මීටර් 1.80ක් පමණ වූ වෘත්තයක් තුළ නොගැඹුරුව කොටා ඇති විශ්ව චක්‍රයේ විවිධ සංකේත, හැඩතල දැකිය හැකි වෙයි. මේ චක්‍රයේ පිටත රෝදයෙහි වමේ සිට දකුණට පීනා යන මත්ස්‍යයන් අටක් හෝ ඊට වැඩි ගණනක් වන අතර, හක් බෙල්ලන්, කැස්බෑවන්, ඉබ්බන් වැනි ජලජ සත්ත්වයන් විය හැකි යැයි කියැ වේ.

මේ විශ්ව චක්‍රය පිළිබඳ පර්යේෂණ වාර්තා අල්ප වුව, මහාචාර්ය සෙනරත් දිසානායකයන් එහි ඌණ පුරණය කළේ ඔහුට මේ ගවේෂණයේ දී අපූරු සෙල්ලිපියක් ලැබීමත් සමඟ ය.

එසේ ම, හුදු මහජන මතය සේ ම, විද්වත් මතය ලෙස ගැනුණේ මේ උද්‍යානය, අට වැනි සියවසෙන් පසු ඇති වූවක් බව ය. එහෙත්, චක්‍රය සමඟ සොයා ගත් අපූරු සෙල්ලිපියෙන් එකී කාල වකවානුව තවත් ඈතට ඇදී ගියේ, එය කිස්තු පූර්ව 3 ත් , ක්‍රිස්තු වර්ෂ 1ත් අතර වූවක් වන නිසා ය.

එනිසා දේවානම් පියතිස්ස රජ දවසේ දී මෙය ඇති වන්නට ඇතැයි මහාචාර්යවරයා සඳහන් කරයි. ඉතා කුඩා මේ අපූරු සෙල්ලියේ සඳහන්ව ඇත්තේ “පනති පනස“ කියා ය. මහාචාර්ය සෙනරත් දිසානායකයන්ට අනුව එහි “ පන“ යන්න ප්‍රාණි ලෙස අර්ථ ගැන්විය හැකි අතර, “තිපනස “යන්න “පනස් තුන යන අරුත් දෙයි. මෙකී පනස් තුන කවරේ ද යත්, චක්‍රයේ පිටතම රථ රෝදයේ සත්ව රූප විස්සක් වන අතර, ඊට මැදි වූ වෘත්තයේ මැද කොටසේ සංකේත තිස් තුනෙහි එකතුව බව කියැවේ.

එනිසා, කිසිවකුගේ ඇස නොගැටුණු මේ සෙල්ලිපිය හා චක්‍රය අහඹුවක් නොවන බව නිසැක ය. එහෙත් මෙකී 53 ක් වූ ප්‍රාණින් කවරේ ද යන්න ගැටලුවකි. මාර්ටින් වික්‍රමසිංහයෝ මේ චක්‍රය හැඳින්වූයේ , තන්ත්‍රයානිකයන්ගේ යන්ත්‍රයක් ලෙසිනි. ඒ අදහස යම් සාම්‍යයක් පෙන්වන බව මහාචාර්ය සෙනරත් දිසානායකයන් පවසන්නේ, මේ චක්‍රය ඉදිරියෙන් වන ගල් තලාවේ හිඳ ගැනීමට පහසු ආසන තුනක් ඇති නිසා ය.

එහි හිඳ ගත් කල, ප්‍රථමයෙන් සම්මුඛ වන්නේ මෙකී චක්‍රයයි. එසේ ම, බෙහෙවින් සන්සුන් වූ මනසක් නොමැති කල, මේ චක්‍රයේ සංකේත ගැනීම කළ නොහැකි බව ද ඔහුගේ අදහස ය. තව දුරටත් යම් බඳු භාවනා ක්‍රමයක් ප්‍රගුණ කල ස්ථානයක් ලෙසත්, මේ චක්‍රය ඊට අධාරකයක් වී ඇති බවත් පර්යේෂක මහාචාර්යවරුන්ගේ අදහස ය.

එහෙත් අලංකාර පොකුණු හා තට්ටු තුනක් සිටින සේ තැනූ පොකුණු ගෘහයන්ගෙන් සමන්විත රන්මසු උයනෙහි වන මේ චක්‍රය පිළිබඳ පොදු මතය වන්නේ, සක්වල චක්‍රයක් වන බව ය. ලෝකයේ එවැනි චක්‍ර වමේ සිට දකුණට පිහිටා සිටීමත්, බොහෝ චක්‍රවල මෙවැනි සංකේත දක්නට ලැබීමත්, කුතුහලය ඇති මිනිසුන්ගේ ගවේෂණාත්මක ඉව අවුස්සන්නට සමත් බව නිසැක ය.

එවන් ගවේෂණාත්මක ඉව අවුස්සසා ගත් ඉන්දියානු පුරාවිද්‍යාඥයකුගේ සක්වල චක්‍රය ගැන සොයාගැනීමක් පහත සදහන් කරන්නෙමු.

සක්වල චක්‍රය ඉතා සංකීර්ණ මොස්තරයක් ඇති විද්‍යුත් පරිපථ සටහනකට සමාන වේ. මේසේ කියන්නේ ඉන්දියාවේ පුරාවිද්‍යා ගවේෂක ප්‍රවීන් මොහාන් මහතායි.ශ්‍රී ලංකාවේ ජනතාව විශ්වාස කරන්නේ මෙය තරු දොරටුවක් ද්වාරයක් හෙවත් ස්ටාර්ගේට් එකක් බවයි.

පුරාවිද්‍යා නිළධාරින් එය නිර්මාණය කළේ කවදාදැයි නොදන්නා නමුත් සාමාන්‍යයෙන් පිළිගෙන ඇත්තේ මෙය අවුරුදු 6500 ක් පමණ පැරණි බවයි, එයින් අදහස් වන්නේ ඔබ ලෝකයේ පැරණිතම කැටයම් වලින් එකක් වන බවයි.

මෙය ඊජිප්තුවේ පිරමිඩ හා එංගලන්තයේ ස්ටෝන්හෙන්ජ් වලට වඩා පැරණි ය. නමුත් මෙම සංකීර්ණ කැටයමේ තේරුම කුමක්ද?

මෙය ශ්‍රී ලංකාවේ සක්වල චක්‍රය ලෙස හැඳින්වේ, එහි අර්ථය විශ්වයේ රෝදයයි. සක්වල යන්නෙන් අදහස් වන්නේ සිංහල භාෂාවෙන් විශ්වය වන අතර චක්‍රය යන්නෙන් දෙමළ හා සංස්කෘත භාෂාවෙන් රෝදය යන්නයි.

එය විශ්වයේ රෝදය ලෙස හඳුන්වන්නේ ඇයි?

වැදගත්ම දෙය නම්, මෙය සරල ගල් කැටයමක් යැයි ප්‍රධාන ධාරාවේ පුරාවිද්‍යාඥයින් විශ්වාස කරන්නේ නම්, එය යකඩ වැටකින් ආරක්ෂා කරන්නේ ඇයි?

නිශ්චිත වේලාවක මෙම කැටයමෙන් අමුතු ශක්තියක් පැමිණෙන බවත්, ඒ අසල සිටගෙන සිටීම සුදුසු නොවන බවත් ප්‍රදේශවාසීහු පවසති.

මා සතුව ඊඑම්එෆ් අනාවරනයක් ඇත. මෙය ශක්තීන්හි ඉතා සුළු වෙනස්කම් පවා පෙන්වනු ඇත. ඊඑම්එෆ් මීටරයේ ඉඳිකටුව වහාම අනෙක් පැත්තට යන බව ඔබට පෙනෙනු ඇත, එයින් අදහස් කරන්නේ මෙයින් ඉතා ඉහළ ශක්තියක් පැමිණෙන බවයි.

මෙම මීටරය පෙන්වන්නේ මිලිගෝස් 5 ක් පමණි, නමුත් මෙම පාෂාණය වඩා ඉහළ මට්ටමේ චුම්භක ප්‍රවාහයක් විමෝචනය කළ යුතුය. මෙයින් පැහැදිලිව අදහස් වන්නේ මෙහි අමුතු දෙයක් සිදුවන බවයි.

ඊටත් වඩා ආගන්තුක දෙය නම්, මෙය අඛණ්ඩ ප්‍රවාහයක් නොවන අතර අපට මෙය දැකිය හැක්කේ නිශ්චිත වේලාවක පමණි. මිනිත්තු කිහිපයකට පසුව මම මෙය නැවත පරීක්ෂා කළ විට කියවීමක් නොතිබුණි. මතක තබා ගන්න, මම දැනටමත් ඉන්දියාවේ තවත් ස්ටාර්ගේට් එකක් ඔබට පෙන්වා ඇත. මෙම ස්ථානය මුළුමනින්ම වැට බැඳ ඇති බැවින් එහි ඊඑම්එෆ් හඳුනා ගැනීමට ක්‍රමයක් නොතිබුණි.

මෙම තරු ගේට්ටු වල අරමුණ කුමක්ද?

ශ්‍රී ලාංකිකයින්ට අනුව, අඩි 6 ක් උස මෙම තරු දොරටුව දෙවිවරුන් අහසින් බැස ආ ද්වාරයක් පමණක් නොව, නිසි ලෙස භාවිතා කළ හොත්, මිනිසුන්ට පවා විශ්වයේ වෙනත් ප්‍රදේශවලට මෙම තරු දොරටුව හරහා ගමන් කළ හැකිය.

මෙම කැටයම ඉදිරිපිට ආසන කිහිපයක් කැටයම් කර ඇති බව අපට පෙනේ. ප්‍රදේශවාසීන් කියා සිටින්නේ මිනිසා දිගු වේලාවක් වාඩි වී එයින් පිටවන ශක්තිය උරා ගන්නේ නම් ඔවුන්ට ගමන් කිරීමට හා දෙවියන් වෙත ළඟා වීමට හැකි වනු ඇති බවයි.

සමහර අය විශ්වාස කරන්නේ බුදුරජාණන් වහන්සේ මෙම තරු දොරටුවට අවම වශයෙන් 3 වතාවක්වත් පැමිණ ඇති බවත්, මෙය ක්‍රියාත්මක කර වෙනත් ග්‍රහලෝක කරා ගමන් කිරීමට ඔහුට හැකි වූ බවත් ය.

බෞද්ධයන් තවමත් රාත්‍රියේ මෙම ස්ථානයට පැමිණ, තෙල් ලාම්පු දල්වා, ඉතා ගැඹුරු භාවනාවකට යමින්, මෙම තරු දොරටුව විවෘත කිරීමේ උත්සාහයක නිරත වනු ලබයි.

 

මෙම ස්ථානයේ දිනපතා භාවනා කරන්නන් විශ්වාස කරන්නේ හින්දු දෙවිවරුන් පොළොවට පැමිණියේ මෙම තරු දොරටුව භාවිතා කරමින් බවයි.

අපි භාවිතා කරන නවීන උපකරණ වල සංකේත වලට සමාන සංකේත මෙහි දක්නට ලැබේ. එහි දක්නට ඇති කේන්ද්‍රිය කව දෙක චුම්භක සගර වලට බෙහෙවින් සමානයි.දගර දෙක මැද තරංගයක් ඉස්මතු කරයි.

මෙය විද්‍යුත් තරංගයකට සමානයි. එය විදුලිය සංකේතවත් කරනවාද?

කුඩා කව රාශියක් අපට දැකගතහැකිවේ. මේවා ඉස්කුරුප්පු ඇන වලට බොහෝ සෙයින් සමානයි.

වම් පස සහ දකුණු පස ඇති සංකේත දෙක පරිඝනක වල භාවිතා වන පවර් ස්විච් රිසෙට් ස්විච් වලට සමානයි

අපි මවිතයට පත්විය යුතුයි මීට වසර 6500කට පෙර ශ්‍රී ලාංකිකයන් භාවිතා කල තාක්ෂණය අද අප භාවිතා කරන බොහෝ උපාංගවල භාවිතා කරන තාක්ෂණයට බොහෝ සමානයි.

තාක්ෂනික උපකරණ ලෙස නොපෙනෙන එකම ලක්ෂණය වන්නේ ජලජ සතුන් මාලාව පිටත වලල්ලේ දැක ගත හැකියි.මෙම ජලජ සතුන් මෙහි කැටයම් කර ඇත්තේ ඇයි? ඇතුලත ඇති තාක්ෂණික රූපසටහන් තුලට එය ගලපා ගන්නේ කෙසේද?

පුරාවිද්‍යාඥයින් විසින් වචන දෙකක් සොයාගෙන ඇත. පැනති සහ පැනෂා වචන දෙකයි.

සමහරු කියා සිටින්නේ පිටත වළල්ල ගැලපෙන පරිදි කැරකවිය හැකි බවයි.එම රහස් සංකේත මගින් තරු දොරටුට වීවෘත කලහැකි බවයි.

ඔබ විශ්වාස කලත් නොකලත් මෙය ලෝකයේ පැරණිතම සිතියමයි. එය ඉතා අද්වීතීයයි.

ඉතින් ඔබ සිතන්නේ කුමක්ද? අභ්‍යවකාශ ගමන් සදහා රහස් යතුර මෙහි අඩංගුද? නැතහොත් එය සිතියමක් පමණක්ද?

එය සිතියමක් පමණක් නම් එයින් ඊඑම්එෆ් ශක්තිය ලැබෙන්නේ කෙසෙද?

Scroll to Top